HET VERHAAL VAN STUDIOMFD

JOUW WAARDEN ZIJN ONZE INGREDIËNTEN.

Met meer dan 20 jaar ontwerp ervaring, leerde we als eerste alles over het realiseren van functionele en ergonomische ontwerpen, over hoe een product echt werkbaar te maken. Gevolgd door vorming in concepten, esthetiek en identiteit, resulterend in storytelling en de creatie van een mentale atmosfeer. Om uiteindelijk af te sluiten met een studie in branding en ruimtelijk merkontwerp, over de meerwaarde van het uitdragen van de waarden, het DNA en de identiteit van een merk. Daar zijn we nu vandaag. Jouw merk komt op de eerste plaats, vervolgens het verhaal, de identiteit en uiteindelijk functie en gebruik. Waar functie wederom een hot item is vandaag de dag. Gevoed door trends in multitasking, multipurpose producten en de aanhoudende lanceringen van nieuwe software en apps. Hierdoor verwacht men tegenwoordig niet alleen ook een meervoudige functionaliteit van gebruiksruimten maar evenzo dat deze haast net zo gemakkelijk van een upgrade voorzien kunnen worden. Kantoren zijn allang geen plek meer om enkel te werken, net zoals een winkel niet enkel meer bestaat om producten te verkopen. Hotels zijn er echt niet enkel om te slapen en een merkidentiteit is veel meer dan een label voor je product. En dat ze stil zouden staan is al helemaal uit den boze. Voor een ontwerper zijn het hoogst interessante tijden.

CULTUUR + COMMERCIE

Studiomfd werd opgericht in Amsterdam door Martijn Frank Dirks, eind 2006. Al op jonge leeftijd koesterde hij deze droom gedurende zijn Bachelor of Arts designstudie op de befaamde Design Academy Eindhoven. Het was Marcel Wanders echter die hem, tijdens een stage op zijn beroemde studio, het advies gaf om eerst in loondienst ervaring op te doen. Marcel introduceerde hem met Amsterdam’s rijke zakenklimaat wat ervoor zorgde dat hij niet veel later zelf ook naar de hoofdstad verhuisde.

Na enkele jaren voor diverse ontwerpbureaus gewerkt te hebben en veel ontwerp ervaring opgedaan te hebben door te werken voor merken als Mercedes Benz, Amnesty International, LG Electronics, GfK, MTV, Bugaboo en Porsche, is de oprichting van Studiomfd in december 2006 een feit. Gelijktijdig met zijn afstuderen in Retail Design & Communication, Master of Arts, aan Plymouth University onder toezicht van Professor Rodney Fitch († 2014). Door Rodney werd hij gek op retail, het kruispunt van cultuur en commercie.

Al meer dan 12 jaar vormt deze tweevormigheid de kern van al onze ontwerpen zoals die voor Albert Heijn, Aruba Bank, Beemster, Danone, Douwe Egberts, Driscoll’s, Hyves, ING, Johan Cruyff College, Milner, NAC Breda, Old Amsterdam, Radio 538, REV’IT!, Talpa, Tiësto en Waylon. Uiterst creatieve ideeën en ontwerpen die gedrag naleven, zich relateren aan hun regio en een duidelijk doel nastreven.

Want: ‘Everyone lives by selling something.’

 

Onze missie Helping to pursue your dreams by translating the unique character of you, your brand or company into perfect personalized designs.

DOE JE MEE?

We praten je natuurlijk graag met plezier persoonlijk bij over alle nieuwe kansen die we gerealiseerd hebben samen met onze klanten. Ook over onze visie en eigen werkwijze. Maar nog liever brainstormen we samen met jou hoe jouw plannen voor de toekomst óók tot een experience te maken. Geheel vrijblijvend en voor niets. Zo kun jij de strategische kracht van onze ontwerp aanpak eens ervaren. Doe je mee? We ontvangen graag je bericht via onderstaande link.

 

Statistieken 2018

40
30
24
5

Geïnteresseerd in een samenwerking?