Max Verstappen & Aston Martin Red Bull Racing Retail op Schiphol Airport

Aston Martin Red Bull racing en Formule 1 coureur Max Verstappen zijn een geweldige combi. Zijn recalcitrante rijstijl past perfect bij het rebelse Red Bull. Max rijdt gewaagd, met lef en op de limiet. Zijn inhaalmanoeuvres zijn meedogenloos, hij ziet de ruimte, duikt in gaten of kiest voor een andere lijn.

Met deze rijstijl schopte hij het tot de koningsklasse van de autorace sport. Behaalde overwinningen maar veroorzaakte ook crashes. Ondanks dat Criticasters graag zouden zien dat hij zijn rijstijl wat matigt geniet met name een jong publiek met volle teugen van Max. Want in grote getale komen ze naar de races om zijn racekunsten en briljante inhaalmanoeuvres te aanschouwen. En laat die doelgroep de Formule 1 nu net hard nodig hebben gezien de vergrijzing die ook binnen de koningsklasse van de autosport zijn sporen zal nalaten. Waardoor de competitie zal moeten vernieuwen en verjongen om publiek te blijven trekken.

De nieuwe Johan Cruyff?

Als Nederlanders zijn we trots op de successen van ‘Onze Max’ want niet eerder behaalde een Nederlandse Formule 1 coureur zoveel successen als hij. Onze Nederlandse nuchterheid hierover mag wel wat minder dachten wij, dus ontwierpen we deze Aston Martin Red Bull Racing Max Verstappen booth op Schiphol Airport. Waar miljoenen reizigers dagelijks de kans krijgen zijn prachtige Formule 1 auto van dichtbij te bewonderen. Of zelf een race op circuit naar keuze te rijden, een drankje te drinken en unieke producten zoals officiële Formule 1, Aston Martin Red Bull Racing en Max verstappen merchandise en Tag Heuer horloges en te kopen.

De vormgeving van de booth wordt gekenmerkt door de strakke schuine lijnen van het merk Red Bull en haar Formule 1 Team. Dit in contrast met de ronde lijnen en vormgeving die veelal in de Formule 1 gebruikt worden. Eigenzinnig en net even anders, precies wat Red Bull en Max zijn. Daarnaast valt De booth op door de herkenbare corporate signaalkleuren en haar hoogglans afwerking.

 

De vormgeving is open en uitnodigend. De strak gevouwen vorm creëert een ruimte voor de bar, plateau voor de raceauto en shop voor de merchandise. De architectonische ingreep, verhoging van de vloer, strakke lijnen, hoogglans afwerking en heldere kleuren onderscheiden de booth, ondanks haar open structuur, doelbewust krachtig van de chaotische luchthaven terminal. Waardoor het de aandacht trekt, men er naar blijft kijken en er niet omheen kan. Welkom bij Max Verstappen en Aston Martin Red Bull Racing op Schiphol!

Dit retail concept betreft een redesign van een Formule 1 Retail Booth op Schiphol uit 2009 voor Spycker Formule 1 (tegenwoordig Force India Racing) en ING Formule 1 destijds hoofdsponsor van Renault Formule 1 gerealiseert bij SVT Branding & Design.

Recente artikelen

Up-to-date blijven van de laatste nieuwsberichten?